Wednesday, August 5, 2009

Pada 1/8/2009 kami pelajar sem 7 PLK PDRM telah mempelajari water level confidence di kolam renang UiTM Shah Alam. Saya memang tidak tau berenang dan cuba utk membuat sesuatu yg membolehkan saya pandai berenang, jadi yg pertama sekali jgn panik dan byk bertenang, jadi memang itu yg nak di praktikkan tapi bila sudah ada dlm kolam lain pula jadinya, dtg paniklah dan kelam kabut dibuatnya. Saya ni ada kisah lampau tentang air ni, sebab pernah nak lemas di pantai Batu Feringgi, P.Pinang. so inilah yg menjadi fobia pada saya sampai la ni. Pensyarah saya En. Hisyam telah mengajar kami teknik2 dan asas2 berenang serta teknik2 utk menyelamatkan orang yg dlm keadaan lemas. Selain drp itu, kami juga telah di ajar cara2 utk bernafas didalam kolam. Apa yg di ajar oleh En. Hisyam telah byk membuatkan kami menambah ilmu pengetahuan dalam bidang outdoor recreation.

No comments:

Post a Comment