Friday, August 21, 2009

Perkhemahan di Pulau Kapas pada 14/8-20/8/2009

Assalamualaikum semua ! Saya Sarjan Mejar Mohd Fauzi b. Mohd Noor dari kelas PLK PDRM ingin melaporkan dan menceritakan tentang perkhemahan di pulau Kapas. Pada tarikh 14 hb 0gos 2009 jam 0930 perasmian outdoor recreation di rasmikan oleh Timbalan Dekan En. Borhan dan wakil daripada PDRM oleh DSP Azlan b. Abu dengan di hadiri oleh our lecturer En. Hisyam b. Chemat dan koodinator baru En. Sadeq, mapan koodinator En. Ali Kimik dan lecturer2 yg lain serta pelajar2 drp degree dan diploma.
Pada jam 1100hrs kami mula loading barang2 di dalam 4 lori polis dan siap pada jam 1300hrs, memang penat gila , tapi berjaya loading on time, dan pada jam 1700hrs kami pun berangkat ke Marang Terengganu , sampai jam 0030hrs dan singgah di surau IPD Marang utk mandi dan tidur di sana. Disebabkan air laut pasang pada jam 1000hrs jadi terpaksalah di tangguhkan bot marin pada jam 10oo pagi. Selepas loading semua equipment in the bot marin dan unload di Pulau Kapas kami pun beratur diambil oleh EN. Mazlin di mana beiau telah mengarahkan kami utk memasang khemah pusat kuat2 dan membersihkan bilik air.
Pembahagian tugas2 telah di aturkan utk memasak, membuat parit, mengorek lubang sampah,memasang letrik dan lampu, memasak, menaikkan khemah kumpulan dan fesi, membersihkan kawasan membuat rak utk kayak. Pada malam hari selepas solat maghrib kami membaca surah yasin beramai-ramai dan di ikuti dgn solat ishak. Selepas itu ice breaking dengan pengenalan diri masing2 dan kesemua fesi dan lecturer.
Keesokan harinya kami memulakan dengan solat subuh dan selepas itu turun senaman pagi dan ambil breakfast selepas tamatnya senaman

No comments:

Post a Comment